خدمات تلفن ثابت - دفتر سیار اول

خدمات تلفن ثابت

در سال‌های اخیر با پیشرفت‌ روز افزون تلفن‌های همراه بسیاری از مردم تلفن‌های ثابت سنتی را به دست فراموشی سپرده‌اند. جالب است، بدانید که تلفن‌های ثابت همچنان یکی از مهمترین روش‌های برقرار تماس تلفنی در دنیا است و نقش بسیار زیادی در برقراری ارتباط دارد. در گذشته استفاده از خطوط تلفن تنها به خانه‌ها و ادارات دولتی ختم می‌شد، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی علاوه بر خط‌وط تلفن ثابت مخابرات، شکل‌های دیگری از تلفن مانند: آنالوگ، اینترنتی و … ارائه شده که برقراری ارتباط را بسیار آسان‌تر کرده است.  ما در این مقاله درباره خدمات خط تلفن ثابت و نحوه خرید آن صحبت خواهیم کرد. پس اگر قصد خرید تلفن‌های ثابت مخابرات و اینترنتی را دارید، تا انتهای محتوا با ما همراه باشید.

خط تلفن ثابت

خط تلفن ثابت

تلفن یک وسیله ارتباطی بسیار مهم و ضروری است که وجود آن در هر خانه و اداره‌ای از الزامات می‌باشد. تمام تلفن‌های ثابتی که ما استفاده می‌کنیم، بر روی خطوط مخابرات قرار دارند. چنانچه به یک خط تلفن در منزل و یا شرکت خود نیاز دارید، باید به اداره مخابرات مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید. متاسفانه نحوه ثبت‌نام و خرید خطوط تلفن‌های ثابت به یکی از دغدغه‌های افراد تبدیل شده است.

خدمات خط تلفن ثابت

خذمات خط تلفن ثابت

برای آن که از خدمات خطوط تلفن ثابت بهره‌مند شوید، می‌توانید از طریق اینترنت اقدام کنید. شرکت مخابرات ایران سایتی جهت راحتی کار کاربران راه‌اندازی کرده که می‌توان برای خرید خطوط تلفن ثابت اقدام کرد. علاوه بر روش‌های غیر حضوری خرید تلفن ثابت، شما عزیزان می‌توانید جهت ثبت‌ نام به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید.

خرید خط تلفن ثابت مخابرات

همان‌طور که گفتیم شما به دو روش می‌توانید برای خرید خطوط تلفن ثابت اقدام کنید. در روش غیر حضوری بعد از ورود به سایت رسمی مخابرات ایران به آدرس www.tci.ir  بر روی گزینه «مخابرات من» کلیک کنید و سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • پس از انتخاب گزینه فوق بر روی فیلد ورود کلیک کرده و در پنجره باز شده شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.
  • پس از وارد کردن کد اطلاعات حساب کاربری خود را کامل کرده و در نهایت بر روی خرید خط تلفن کلیک کنید.
  • در پنجره باز شده اطلاعاتی درباره شرایط و هزینه خرید خط تلفن ارائه شده که بعد از خواندن بر روی تأیید کلیک کنید.
  • در مرحله بعد اطلاعات شهر و استان، محل کاربری و کد پستی خود را وارد کنید. سپس از شما اطلاعات مالکیت خطوط تلفن (حقیقی یا حقوقی) را درخواست می‌کنند.
  • پس از مشخص کردن نوع مالکیت، اطلاعات شخصی خود را وارد و منتظر تأیید احراز هویت بمانید.
  • پس از تأیید احراز هویت باید اطلاعاتی مانند: شماره تلفن و آدرس خود را وارد کنید.
  • سیستم ثبت‌ نام خطوط تلفن ثابت برای آن که منطقه مخابراتی شما را شناسایی کند، نیازمند یک خط تلفن فعال در آن محل است. بنابراین در بخش خطوط تلفن فعال در محل، می‌توانید شماره تلفن همسایه یا یکی از اقوام را وارد کنید.
  • در این مرحله باید تمامی اطلاعاتی را که تا اینجا وارد کرده‌اید، بررسی و تأیید کنید. سپس پنجره قرارداد و شرایط ثبت ‌نام خط تلفن برای شما باز خواهد شد. حال در صورت موافقت با قرارداد بر روی تأیید کلیک کنید. در این مرحله باید کد پیگیری برای شما نمایش داده شود.

هزینه خرید خط تلفن ثابت

بر طبق مصوبه 237 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، از سال 95 به بعد قیمت خطوط تلفن ثابت از 50 هزار تومان به 200 هزار تومان تغییر کرد.

قیمت خط تلفن ثابت (خرید خط ثابت تهران)

هزینه ثبت درخواست برای خرید خط تلفن ثابت در شهرستان تهران با احتساب مالیات باید مبلغ 218 هزار تومان پرداخت شود.

خرید خط تلفن ثابت اینترنتی

خط تلفن ثابت اینترنتی در واقع همان تلفن‌های ثابت مخابراتی با خدمات متفاوت و نامحدود هستند. این خطوط به صورت اینترنتی ارائه می‌شوند که نیازی به تجهیزات یا هزینه‌های سیم‌کشی ندارند. تنها کافیست سیستم شما به شبکه آی پی متصل باشد تا بتوانید از خدمات خطوط تلفن ثابت اینترنتی استفاده کنید. همچنین هزینه تماس با خط ثابت اینترنتی بسیار مقرون به صرفه‌تر از خط تلفن ثابت مخابرات است. به این صورت که تماس‌های ورودی شامل هزینه نمی‌شوند. از دیگر مزایای این خطوط می‌توان به پشتیبانی از تمام امکانات مخابراتی، عدم نیاز به سخت‌افزارها، قابل استفاده بر روی تمامی سیستم‌ها، جابجایی آسان، امکان تعریف تلفن‌های داخلی به تعداد دلخواه و … اشاره کرد. علی‌رغم مزایای خط تلفن ثابت اینترنتی، معایبی نیز شامل آن خواهد شد. از جمله معایب آن می‌توان وابستگی به اینترنت و برق اشاره کرد.

معرفی خدمات اول افیس

معرفی خدمات تلفن سازمانی

سایت اول آفیس نسلی نوین در حوزه ارتباطات و خط تلفن ثابت سازمانی بر پایه بروزترین فناوری‌ها است. این سایت متعلق به دفتر سیار اول می‌باشد که زیر مجموعه شرکت بین‌المللی هزار پیشه یکتا محسوب می‌شود. اول آفیس در حوزه خط تلفن ثابت، سانترال، خط تلفن اینترنتی، ویپ یا همان خطوط تلفن ثابت ابری، تلفن تحت شبکه و مرکز تلفن ابری خدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌کند. یکی از مزایای خرید خطوط تلفن ثابت اینترنتی از اول آفیس، هزینه بسیار پایین این اپراتور نسبت به سایرین است.

 

جمع ‌بندی

خرید خطوط تلفن ثابت اینترنتی مزایای بسیار زیادی نسبت به خطوط مخابراتی دارد. مثلاً کسانی که در تهران بدون هیچ موقعیت فیزیکی مشغول به کار هستند، می‌توانند با خرید خط ثابت تهران با مشتریان خود در ارتباط باشند. این در حالیست که خطوط ثابت مخابراتی برای دریافت نیازمند موقعیت فیزیکی هستند. همچنین با خرید خطوط تلفن ثابت از اول آفیس نه تنها هزینه‌های خود را کمتر می‌کنید، بلکه از بروزترین فناوری‌ها بهره‌مند خواهید شد.

فهرست