خدمات تلفن تحت شبکه - دفتر سیار اول

خدمات تلفن تحت شبکه

تلفن تحت شبکه دستگاهی می باشد که امروزه انتقال تماس، ضبط و رتبه بندی مکالمات را برای افراد آسان و راحت می کند. همچنین می ‌توان گفت این تلفن ها می توانند به راحتی از طریق اینترنت امواج صوتی و صدا را جا به جا کنند. لذا کاربرد و مزایای گسترده این سیستم ها در مکان های مختلف به چشم می آید.

علاوه بر این، این تلفن‌ ها خدمات گسترده و متنوعی را در اختیار کارمندان و افراد قرار می دهند. یکی از برترین خدمات تلفن تحت شبکه دسترسی به خطوط تلفن از راه دور می باشد. همچنین شرکت و سازمان ها برای اضافه کردن کارمندان جدید نیاز به کابل کشی ندارند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این تلفن مزایا و خدمات آن را بیان می کنیم.

تلفن تحت شبکه چیست؟

مزایای تلفن تحت شبکهدستگاهی که می ‌تواند از طریق اینترنت امواج صوتی را در بستر شبکه پخش کند و انتقال دهد، تلفن تحت شبکه نامیده می شود. این تلفن ها برای انتقال امواج صوتی و انجام مکالمات نیاز به هیچگونه خطوط سنتی آنالوگ ندارند. بنابراین این مورد می تواند یکی از خدمات، امکانات و مزایای تلفن های تحت شبکه به شمار رود. این دستگاه در بستر شبکه کار می کند. بنابراین افراد برای استفاده از این سیستم ها نیاز به پهنای باند اینترنت با سرعت بسیار بالا دارند. از طرف دیگر افراد با انتخاب سرور مناسب، نرم افزار و سخت افزار های مورد نیاز و نصب برنامه ها روی سرور، استفاده از تجهیزات ویپ و پیشرفته و……، می توانند در مکان های مدنظر خود از امکانات و خدمات تلفن های تحت شبکه به خوبی بهره مند شوند.

مزایای تلفن تحت شبکه

مزایای تلفن تحت شبکهتفاوتی میان کارمندان و سازمان های کوچک یا مراکز اداری بزرگ در استفاده از این تلفن ها وجود ندارد. چرا که وجود این تلفن ها کاربرد و مزایای بسیاری را در فعالیت و کسب و کار افراد ایجاد می کند. همچنین این تلفن ها سبب تحول عظیم در ارتباطات تلفنی افراد می شوند. بنابراین از مهم ترین مزایای این دستگاه می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  1. کاهش هزینه های داخلی مجموعه یا سازمان ها
  2. ‌ امکان دسترسی از راه دور به خطوط تلفن توسط کارمندان
  3. عدم سیم کشی برای اضافه کردن داخلی و کارمندان جدید و…..

نصب و راه اندازی تلفن تحت شبکه

نصب و راه اندازی تلفن های تحت شبکهافراد برای نصب و راه اندازی تلفن تحت شبکه نیاز به سرور پرقدرت و پرسرعت دارند. چرا که سرور ها می توانند بخش های مختلف مجموعه و شرکت را به صورت هماهنگ پشتیبانی کنند. اولین روش برای نصب و راه اندازی این تلفن ها، انتخاب سرور مناسب و پر قدرت می باشد. سپس لازم است افراد از یک نرم افزار مناسب که هسته اصلی سرورها است، استفاده کنند. پس از نصب نرم افزار روی سرور، تمامی برنامه و سخت افزارهای مورد نیاز روی آن نصب و تعبیه می شوند. در نتیجه افراد می ‌توانند با گذراندن مراحلی که بیان کردیم و استفاده از پهنای باند اینترنت پر سرعت، از این تلفن ها استفاده مناسب و پر کاربرد داشته باشند. همچنین از خدمات و مزایای آن ها به خوبی بهره مند شوند.

امکانات تلفن تحت شبکه

یکی از مهم ترین و اصلی ترین کاربردهای تلفن تحت شبکه، برخورداری از امکانات مناسب و گسترده می باشد. همچنین امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی، امکانات متنوع و گسترده ای برای این تلفن ها در نظر گرفته شده است. در نتیجه افراد می توانند با اطمینان کامل از امکانات خوب این سیستم ها، آن ها را خریداری کنند. از مهم ترین امکانات این تلفن می توانیم به مواردی همچون انتقال تماس، رتبه بندی مکالمات و ضبط آن ها، ایجاد ویدیو و تماس تصویری، ایجاد صف تماس، ایجاد پیام های تصویری و صوتی به صورت شخصی و…. اشاره کنیم. به همین منظور می ‌توان گفت امروزه یکی از دلایل پر کاربرد و پر مصرف بودن این نوع سیستم ها در مراکز مختلف، برخورداری از امکانات بسیار خوب و گسترده می باشد.

قیمت تلفن تحت شبکه

تلفن های تحت شبکه در رنج قیمت مختلفی وارد بازار ها می شوند. اما می ‌توان گفت عوامل مختلف و متفاوتی در افزایش و کاهش قیمت خرید این تلفن ها نقش دارند. به عنوان مثال یکی از اصلی ترین عوامل در افزایش قیمت تلفن تحت شبکه، امکانات آن می باشد. یعنی هرچه امکانات این تلفن‌ ها بیشتر باشد، قیمت آن ها بیشتر خواهد بود و بالعکس. مسلما یکی از نکات بسیار مهم هنگام خریداری این تلفن، آگاهی از نیازهای کار و فعالیت خود و انتظاراتی که افراد از این سیستم دارند، می باشد. سپس آن ها می توانند با آگاهی از نیازهای خود و انتظاراتی که دارند، برای خرید تلفن تحت شبکه و استعلام از قیمت آن اقدام کنند. یکی دیگر از موارد بسیار مهم و عواملی که در قیمت این تلفن نقش گسترده دارد، برند تلفن می باشد. بنابراین افراد می بایستی از شرکت های معتبر و معروف محصولات مد نظر خود را خریداری کنند.

انواع تلفن تحت شبکه

انواع تلفن های تحت شبکهاگر بخواهیم به بررسی و معرفی انواع تلفن تحت شبکه  بپردازیم، می توانیم بگوییم این سیستم از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. به عبارت دیگر مدل و طرح های مختلفی از این نوع سیستم تولید شده اند که هر کدام کاربرد های مخصوص به خود را دارند. همچنین استفاده از آن‌ ها می‌ تواند برای افراد و کار آن ها ارزشمند و مفید باشد. یکی از پرکاربردترین انواع تلفن های تحت شبکه تلفن های رومیزی هستند که توسط پورت اترنت به سیستم تلفنی متصل می شوند. سپس تمامی مکالمات عمومی و ساده افراد را انجام می دهد

انواع دیگر تلفن های تحت شبکه عبارت اند از:

  • تلفن های بیسیم
  • تلفن های نرم افزاری
  • تلفن های usb
  • تلفن های تصویری
  • تلفن های کنفرانس و……..

مزایای شرکت اول آفیس

شرکت اول آفیس یکی از برترین شرکت هایی است که در حوزه خدمات مخابراتی فعالیت می کند. این شرکت به دلیل برخورداری از امکانات و تجهیزات پیشرفته از مزایای بسیاری برخوردار است. لذا مهم ترین مزایا و فواید شرکت اول آفیس عبارت اند از: امنیت بسیار بالا، همکاری آسان و راحت، صرفه جویی در هزینه و قیمت، تبادلات پیشرفته و آسان و……

سخن پایانی

امروزه به دلیل وجود تکنولوژی های پیشرفته، ارتباطات تلفنی تغییر و تحول گسترده ای داشته است. بنابراین با پیشرفت ارتباطات تلفنی، تلفن تحت شبکه راهی بازار ها شد. در نتیجه این تلفن به صورت گسترده در مراکز مختلف از جمله اداری سازمان ها شرکت و گروه های تجاری و غیر مورد استفاده قرار می گیرد.

خلاصه در این مقاله سعی کردیم به بیان مطالبی در مورد تلفن های تحت شبکه و مزایایی که دارند، بپردازیم. همچنین انواع مختلف تلفن تحت شبکه، امکانات نصب و راه اندازی و خدمات آن را بیان کردیم. در صورتی که افراد به دنبال سوالات بیشتر در مورد این تلفن ‌ها باشند می ‌توانند با کارشناسان تماس بگیرند و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

فهرست